Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Medya Planlaması (PRAD409)
Bu derste öğrencilere halkla ilişkiler ve reaklam ajanslarında uygulanan medya planlaması ve medya stratejisi alanı tanıtılarak, alanı gerek niceliksel gerek niteliksel bakış açısından kavramaları özendirilmektedir. Öğrenciler medya planlaması sürecinin medya betimlemesi, medya seçimi, araç seçimi, zamanlama önerileri, medya alımı gibi geleneksel aşamalarını öğrenme fırsatı elde edeceklerdir. Bu derste, halkla ilişkiler için gerekli olan medya planlaması daha kapsamlı olan halkla ilişkiler planlaması modeli içerisinde ele alınmaktadır. Öğrenciler kampanya amaçları ve kampanya paydaşlarını incelemenin yanısıra uygun medya stratejilerinin seçilmesini de öğreneceklerdir. Ders, ayrıca, halkla ilişkiler ve reklam uzmanları için gerekli olan daha geniş kapsamlı medyayı ve onu etkili kullanmanın avantajlarını irdeleyecektir. Medya istatistiklerine ulaşmak, onların kıyaslamasını yapabilmek halkla ilişkilercilerin ve reklamcıların medyayı pratikte etkili kullanmalarını sağlayabilmek dersin önemli unsurlarındandır.