Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ), Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen “Uluslararası Nurten Aksugür En iyi Kavram İletişimi Öğrenci Yarışması”nın ödülleri sahiplerini buldu. Ödüller DAÜ Mimarlık Fakültesi’nde gerçekleştirilen tören ile sahiplerine takdim edildi.
Gerçekleştirilen ödül töreninde yarışmaya katılan ve ödül kazanmaya hak kazanan projeler de tanıtılarak organizasyona katkı sağlayanlara sertifikaları verildi. Mimarlık Fakültesi öğretim üyelerinin ve öğrencilerinin yoğun katılımı ile gerçekleşen söz konusu törende organizasyon adına konuşma gerçekleştiren İç Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Guita Farivarsadri yarışmanın kurumsallaştığını ve yoğun çalışma sonucunda da güzel bir sonuca vardıklarını ifade etti. Ayrıca konsept kavramlarının tasarımda ne kadar önemli olduğuna da dikkat çeken Yrd. Doç. Dr. Farivarsadri, bu yarışmaya İç Mimarlık Bölümü’nün 1.sınıf öğrencilerinden Yüksek Lisans öğrencilerine kadar geniş anlamda katılım olduğunu, bunun da ayrıca sevindirici olduğunu vurguladı.
Yarışmanın değerlendirme jürisi 2 Mart 2018’de toplanarak yurtiçi ve yurtdışından yarışmaya katılan toplam 120’ye yakın projeyi değerlendirmesi sonucunda üç ödül ve üç jüri özel ödül sahipleri belirledi. Buna göre yarışmanın birincisi Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nden Hasan Oğuzhan Bektaş, ikincisi Kadir Has Üniversitesi’nden Çisem Nur Yıldırım, Üçüncüsü Woodburry Üniversitesi’nden Silviya Zhivkova olarak belirlenirken, Marmara Üniversitesi’nden Özgenur Sarıçayır, Başkent Üniversitesi’nden Osman Canberk Çebi ve İstanbul Teknik Üniversitesi’nden Canan Hacıoğlu’nun projeleri jüri özel ödülüne layık görüldü.
Söz konusu yarışma 23 Temmuz 2012'de vefat eden, DAÜ İç Mimarlık Bölümü’nün kurucusu ve 1997-2001 yılları arasında DAÜ İç Mimarlık Bölüm Başkanı olarak görev yapan Prof. Dr. Nurten Aksugür anısına düzenlenmektedir. Yarışma dünya çapında tüm İç Mimarlık öğrencilere yönelik kurgulanmış olup, İç Mimarlık alanında eğitim gören öğrencilerin yaratıcı ve özgün düşünceye odaklanmaları ve paylaşımlarında motivasyon ve destek sağlamayı amaçlanmaktadır.