Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Sosyal Medya Birimi ve DAÜ İletişim Fakültesi işbirliği ile bu yıl ikincisi düzenlenen Sosyal Medya ve Marka Haftası’17 ilk gün oturumları, 18 Ekim 2017 Çarşamba günü, DAÜ Mustafa Afşin Ersoy Salonu’nda, saat 10:30’da yapılan açılış konuşmaları ile başladı. DAÜ öğrencilerinin yanı sıra yerli ve yabancı katılımın yoğun olduğu 2017 Sosyal Medya ve Marka Haftası’na, çeşitli kurum ve kuruluşlardan temsilciler kayıt yaptırarak katıldı. Konferansın açılış konuşmasını DAÜ Kurumsal İletişim, Sosyal Medya ve Web Ofis Koordinatörü Raziye Nevzat gerçekleştirdi. Bu yıl Sosyal Medya ve Marka Haftası etkinliklerinin ikincisini gerçekleştirmenin gururunu ve sevincini yaşadıklarını ifade eden Nevzat, söz konusu etkinliğin geçen yıl beklentilerinin çok üzerinde ilgi gördüğünü, bu yıl ise katılım ve katılımcı profilinin daha da genişlediğini vurguladı. Nevzat, etkinliği destekleyen sponsor firmalara ve başta DAÜ Rektörlüğü olmak üzere etkinliğin düzenlenmesinde emeği geçen herkese teşekkür etti.
“Sosyal Medya’da Kariyer Sahibi Olma İmkanı Var”
Etkinlikte konuşan DAÜ İletişim Fakültesi Dekan Vekili Doç. Dr. Agah Gümüş, Sosyal Medya ve Marka Haftası etkinliğinin daha çok İletişim Fakültesi akademisyenleri ve öğrencilerine hitap ediyormuş gibi gözükmesine rağmen, tüm kesimleri ve sektörleri ilgilendiren bir konu olduğunu ve güncel hayatta her insana dokunduğunu vurguladı. Sosyal medya alanında kariyer yapan pek çok insan olduğunu ifade eden Doç. Dr. Gümüş, bazı insanların ise sosyal medyada gerçekleştirdikleri bir paylaşımla kariyerini yok edebilecek hale geldiğine işaret etti. DAÜ olarak hedeflerinin öğrencilerine iş imkanı bulabilecekleri bu alan ile ilgili bilgi vermek olduğunu dile getiren Doç. Dr. Gümüş, katılımcı uzman kişilerin tecrübelerinin etkinliğe büyük fayda sağlayacağını belirtti ve herkese katılımlarından dolayı teşekkür etti.
“Sosyal Medya DAÜ’ye Büyük Avantaj Sağlıyor”
DAÜ Uluslararası İşler ve Tanıtım’dan Sorumlu Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cem Tanova da 2017 Sosyal Medya ve Marka Haftası’nın düzenlenmesinde emeği geçen herkese teşekkür ederek başladığı konuşmasında, DAÜ’nün dünyanın önde gelen üniversiteleriyle rekabet eden bir kurum olduğunu ve sosyal medyanın bu rekabet içerisinde okulun tanıtımı ve faaliyetlerinin daha geniş kitlelere ulaşması açısından büyük önem taşıdığını vurguladı. Sosyal medyanın eleştirildiği ve avantaj sağladığı farklı konular olduğuna işaret eden Prof. Dr. Tanova, tüm katılımcılara etkinliğe gösterdikleri yoğun ilgiden dolayı teşekkür ederek “DAÜ’ye hoşgeldiniz” dedi. Prof. Dr. Tanova, konuşmasının ardından etkinliğe sponsor olan THY, Kuzey Kıbrıs Turkcell ve Cookies’e teşekkür plaketlerini takdim etti.
Kuzey Afrika’da Sosyal Medya
DAÜ Sosyal Medya ve Marka Haftası’nın ilk oturumu BBC Media Action Sosyal Medya Müdürü Feras Saleh ile MK Solutions Kurucusu Moses Shawaly’nin ortak sunumuyla başladı. Sunumlarında sosyal medyanın Libya ve Tunus başta olmak üzere Kuzey Afrika’daki konumunu ve kullanım şekillerini anlatan Saleh ile Shawaly, bölgenin demografik yapısı ve sosyal medya kullanıcılarının sayıları ile ilgili katılımcılara bilgi verdi. BBC ve MK Solutions kurumlarının sosyal medya birimlerinin nasıl çalıştığına dair kısa video gösterimleri gerçekleştiren Saleh ile Shawaly; internet, sosyal medya ve akıllı cep telefonlarının hayatlarımızdaki yeriyle ilgili de çeşitli bilgi alışverişinde bulundu. Sunumlarının ardından DAÜ Kurumsal İletişim, Sosyal Medya ve Web Ofisi Koordinatörü Raziye Nevzat’ın moderatörlüğündeki soru cevap bölümüne geçildi. Bu bölümde sosyal medyanın konvansiyonel televizyon ile arasındaki farklılıklar ve demokrasi ortamları karşılaştırıldı. Soru-cevap bölümünde Saleh ile Shawaly katılımcı öğrencilerin sorularını yanıtladı. Ardından, Raziye Nevzat tarafından kendilerine etkinliğe katılımlarından dolayı teşekkür plaketi takdim edildi.
“Müşteri Bazlı İçerik Bizim İçin Çok Önemli”
DAÜ Sosyal Medya ve Marka Haftası’nın ikinci oturumunda ise Turkcell Taktik Pazarlama ve Marka İletişimi Müdürü Bilge Onur, Turkcell’in sosyal medya üzerinden gerçekleştirdiği pazarlama stratejilerini ve Turkcell’in marka yüzleri olan “Emocan”ları anlattı. Pazarlama stratejilerinde marka ikonu yaratmak, yaratılan marka ikonlarının başarılı lansmanlarının yapılması ve bu başarının nasıl sürdürülebilir bir hale getirilebileceğiyle ilgili süreçler hakkında bilgi veren Onur, Turkcell olarak marka ikonlarını hayali/anime olarak yaratmaya karar verdiklerini belirtti. Emocan karakterlerini tek tek tanıtan ve onların yaratılış süreçlerinden görsel kesitler sunan Onur, Turkcell için en önemli unsurun, kullanıcı bazlı içerik üretimi olduğunu kaydetti. Gerçekleştirdikleri pazarlama stratejileri ve reklam çalışmalarının ardından, müşterilerin el işi Emocan bebekleri yaparak çektikleri fotoğrafları sosyal medyada paylaştıklarını belirten Onur, müşterilerden aldıkları olumlu geri dönüşlerin kendileri için paha biçilemez bir motivasyon kaynağı olduğunu aktardı. Turkcell Taktik Pazarlama ve Marka İletişimi Müdürü Bilge Onur, sunumunu katılımcılara İstanbul’dan getirdiği Emocan bebeklerini dağıtarak sonlandırdı.
Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Sosyal Medya Birimi ve DAÜ İletişim Fakültesi işbirliğiyle gerçekleştirilen “Sosyal Medya ve Marka Haftası” kapsamında "Neydi Olacağı" politik mizah skeçleri yönetmenleri Mehmet Ekin Vaiz-Gülşen Erçin ikilisi DAÜ'nün konuğu oldu.
DAÜ Mustafa Afşin Ersoy Konferans Salonun'da gerçekleştirlien söyleşide Vaiz ve Erçin, reklam filmleri ve politik mizah alanındaki deneyimlerini katılımcılarla paylaştı. Yaptıkları işlerde hikayenin önemine vurgu yapan Vaiz-Erçin ikilisi, politik mizah ve organik reklam alanındaki başarılarının altında Kıbrıs'a özgü kültürel ve gündelik kodlarla donatılmış mizansenin olduğunu belirtti. "Dünya Oto", "Gelinler&Damatlar" gibi meşhur reklam filmlerinin yanı sıra, "Memurizm", "Siber Saldırı" gibi politik mizah skeçlerinin gösterimiyle sunumlarını yapan ikilinin söyleşisinden öne çıkanlar ise şöyleydi:
"KKTC'de politik mizaha hoş görü var"
Politik mizahın dünyada çok bulunan bir mizah türü olmadığına değinerek sözlerine başlayan Vaiz, "Politik mizahı Türkiye'nin siyasi iklimi kaldırmıyor, ama Kuzey Kıbrıs'ta politik mizaha hoşgörü var." dedi. Politikacıları eleştirdikleri skeçlerinin yanı sıra kamu kurum ve kuruluşlarındaki memurları ve işleyişi de ele alan skeçlerine de değinen Vaiz, kendilerinin de Kuzey Kıbrıs vatandaşı olarak yaşadıklarından ve yaşarken oldukça sinir oldukları olaylardan yola çıkarak mizaha yönelik hikayelerini oluşturduklarını belirtti. Ayrıca Charlie Chaplin'den bir alıntı yapan Vaiz, "Hayat yakın planda trajedi, genel planda komedidir." dedi.
"Kıbrıs halkı samimi mizaha güler"
Reklam filmlerindeki başarılarını Kıbrıs'a ait kültürel ögeleri ve kendi öz hikayelerini yansıtarak elde ettiklerine değinen Erçin ise, "Kıbrıs halkı samimi mizaha güler. Samimi olmayan şeylere ise gülmez." dedi. "Gelinler&Damatlar" reklam filmlerinde ilk kez aynı anda iki reklamın birden sosyal medya mecrasından paylaşıldığına değinen Erçin, "Bu viral reklam alanında önemli bir başarıdır. Başarımız, hikayenin özünün yaşadığımız coğrafyayla olan bağlılığı ile ilintilidir." dedi. Ayrıca organik reklam içeriğinde başarının doğrudan reklamı minumum seviyede tutmaktan geçtiğini dile getiren Vaiz-Erçin ikilisi, müşterilerinin ısrarla ürünlerinin görünmesini istemelerine rağmen dolaylı anlatımın bu alanda çok daha iyi sonuçlar verdiğini belirtti. Organizasyon Mehmet Ekin Vaiz ve Gülşen Erçin'e katkılarından ötürü plaketlerinin verilmesiyle son buldu.
Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Sosyal Medya Birimi ve DAÜ İletişim Fakültesi işbirliği ile bu yıl ikincisi düzenlenen Sosyal Medya ve Marka Haftası’17 ikinci gün oturumları, 19 Ekim 2017 Perşembe günü, DAÜ Mustafa Afşin Ersoy Salonu’nda, saat 10:30’da yapılan sunumlar ile devam etti. DAÜ öğrencilerinin yanı sıra yerli ve yabancı katılımın yoğun olduğu DAÜ Sosyal Medya ve Marka Haftası’na, çeşitli kurum ve kuruluşlardan temsilciler kayıt yaptırarak katıldı. İkinci günün ilk sunumunu Türkiye’nin önde gelen ajanslarından Wanda Digital’in Kreatif Direktörü Enis Baruh gerçekleştirdi. “Dijital Ajansın Derinliklerinden Dijital Reklamın Geleceğine” başlıklı sunumunda Türkiye’de 2010 yılında başlayan dijital dünyanın günümüze kadar katlanarak artan gelişim süreçlerini anlatan Baruh, sunumunda öğrencilere ajansların çalışma ortamıyla ilgili detaylı bilgiler verdi.
“Adapte Olabilenler Ayakta Kalacak”
Dijital dünyada geleceği tahmin etmenin oldukça zor olduğunu belirten Baruh, şu anda sosyal medya veya dijital reklamcılık alanında çalışmayı düşünen öğrencilerin kendilerine “Kesinlikle bu firmada ya da bu alanda çalışacağım” dememesi gerektiğini, bunun sebebinin ise “Vine” örneğinde olduğu gibi küresel ölçekte çok büyük çıkış yapan sosyal medya platformlarının bile yalnızca üç yıl içerisinde kapanabildiğini dile getirdi. Çok hızlı değişen dijital dünya ile ilgili ünlü bilimadamı Charles Darwin’in “Güçlü ya da zeki türler değil, değişime en fazla ayak uydurabilenler ayakta kalacak” sözünün tam anlamıyla dijital dünyaya uygulanabilecek bir felsefe olduğunun altını çizen Baruh, öğrencileri ajansların çalışma ve kendini yenileme prensiplerinin yanı sıra, sektörde verilen maaş oranları hakkında da bilgilendirdi.
“Ben De DAÜ Mezunuyum”
DAÜ Sosyal Medya ve Marka Haftası’17 ikinci gün oturumlarının ikinci sunumunu DAÜ İşletme Bölümü Yüksek Lisans Mezunu ve OMD Global Media Agency’nin Birleşik Arap Emirlikleri Sosyal Medya Direktörü pozisyonunda çalışan Khaled Akbik gerçekleştirdi. Sunumuna DAÜ diplomasını göstererek başlayan Akbik’in “Ben de sizlerden biriyim. Ben de DAÜ mezunuyum” demesinin ardından salonda büyük bir alkış koptu. Öncelikle şirketi OMD Global Media Agency ile ilgili kısa bir tanıtım videosu yayımlayan Akbik, dijital reklamcılık alanındaki çalışmalarını ve Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki reklam piyasasını detaylı bir şekilde katılımcılara aktardı. Çalıştığı bölgede maaşların Türkiye’ye oranla daha iyi durumda olduğunu belirten Akbik, her coğrafyanın kendine özel demografik yapısı olduğunu, reklam çalışmalarında da önemli olan unsurun, farklı segmentlere ayrılmış olan kitlelerin ilgisinin nasıl çekileceği ve bu ilginin nasıl sürdürülebilir hale getirileceği olduğunu vurguladı.
Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Sosyal Medya Birimi ve DAÜ İletişim Fakültesi işbirliği ile bu yıl ikincisi düzenlenen ve oldukça yoğun bir katılım ile başarılı bir şekilde gerçekleşen Sosyal Medya ve Marka Haftası’17, Hepsiburada Kültür, Eğlence ve Ofis Gereçleri Kategori Müdürü Soner Beyhan’ın sunumu ile sona erdi. 19 Ekim 2017 Perşembe günü, DAÜ Mustafa Afşin Ersoy Salonu’nda, saat 14:15’te gerçekleşen sunuma DAÜ öğrencilerinin yanı sıra yerli ve yabancı katılım da yoğun oldu.
“Geleceğin Mesleği Veri Kontrolü”
İstanbul Lisesi ve Sabancı Üniversitesi Endüstri Mühendisliği lisans ve yüksek lisans mezunu olduğunu belirten Beyhan, pazarlama mesleği ile telekomünikasyon sektöründe tanıştığını aktardı. Sırasıyla Online İletişim, Müşteri Deneyimi ve Dijital Pazarlama departmanlarında çalıştığını anlatan ve bu alanlarda yaşadığı tecrübeleri paylaşan Beyhan, Kreatif Büyük Veri, Dijital Marka İletişimi ve e-ticaret alanında yaptığı projelerden bahsetti. Hepsiburada.com’daki görevi ile ilgili katılımcıları bilgilendiren Beyhan, verinin reklamdaki önemine değinirken, veri ile reklamcı arasındaki ilişkinin güvene dayalı olduğunu belirterek, veriyi korumanın önemini vurguladı. Beyhan, gelecekteki mesleklerden birinin veri kontrolü olacağını belirterek, genç öğrencilere çeşitli kariyer tavsiyelerinde bulundu.