Dersler hakkında detaylı bilgi almak için bölüm ve/veya fakülte ile iletişime geçebilirsiniz.
Ders Adı | Kredi | Ders | Tut. | |
---|---|---|---|---|
MGMT571 |
Örgütsel Davranış Dersin amacı insan davranışlarını bireysel ve grup düzeyinde örgüt kapsamında incelemektir. Özellikle kişisel ilişkilerin geliştirilmesi konusunda kavram ve uygulamalar incelenecektir. Derste bireysel ve grup düzeyinde davranışın sebep ve sonuçları ile ilgili öğrencilerin perspektiflerinin genişletilmesi hedeflenmektedir. Örgüt iklimi, yapısı, kültürü, iletişim ve liderlik konuları da incelenecektir. |
3 | 3 | - |
MGMT580 |
İstatistik ve Veri Analizi Bu derste, belirli bir problemi çözmek için gerekli olan bilgilerin toplanmasından sonra takip edilmesi gereken yöntemler anlatılmaktadır. Bu derste ayrıca pazarlama araştırması bulgularının analiz edilmesinde kullanılan en etkin yöntemlerden biri olan SPPS öğretilmektedir |
3 | 3 | 2 |
MGMT510 |
Yönetim için Macroekonomi Kısa Vadeli İş Döngüleri ve Uzun Vadeli Ekonomik Büyüme. Gayri Safi Yurtiçi Hasıla. Keynezci Tüketim ve Tasarruf Fonksiyonları. Yatırım Harcamalarını ve Dış Ticaret dengesini belirleyen faktörler. Basit Keynezci Model’de dengenin belirlenmesi ve Gelir-Harcamalar Yaklaşımı kullanılarak Mali ve Rastgele Şokların Makroekonomik Denge üzerindeki etkilerinin irdelenmesi. Basit Keynezci Model’de Makroekonomik dengenin Enjeksiyonlar-Çıkışlar Yaklaşımı ile analizi. IS-LM Modeli kullanılarak Para ve Mali politikaların ve Rastgele Şokların etkilerinin incelenmesi. |
3 | 3 | - |
REQD | Zorunlu Ders | 3 | 3 | - |
REQE | Zorunlu Ders | 3 | 3 | - |
ACCT513 |
Yönetim Muhasebesi Yönetim muhasebesi, işletme yöneticilerine işletme yönetiminde alacakları kararlarda ihtiyaç duydukları bilgi ve raporları düzenleyen, yorumlayan, denetim olanağı saağlayan muhasebe dalı.Bu bağlamda, maliyetlerle ilgili verilerin müşterilere maksimum değeri en düşük maliyetle sağlamak için maliyet yönetimi, maliyet kontrolü, ve yönetsel karar vermek için kullanılması. |
3 | 3 | - |
MRKT501 |
Pazarlama Yönetimi Pazarlamanın temel ilkeleri dersinde görülmüş olan bilgilerin yönetim fonksiyonu ile birleştirilerek bir işletmede nasıl kullanılacağı aktarılmaktadır. Pazarlama stratejileri, planlama ve uygulama süreçleri işlenmektedir. Pazar araştırması ve pazara yönelik tahmin yapılmasına ilişkin kavramlar benimsetilmektedir. |
3 | 3 | - |
MGMT517 |
Şirket Maliyesi Dersin amacı, modern kurumsal finans teorisini ve pratiktedeki finansal politikaları analiz etmektir. Ders konuları hissedarlarının refahını maksimize edecek kurumsal finans politikalarını içermektedir. Finans yöneticilerin ne gibi politikalar uyguladıkları ile ve kurumsal finans teorisinin bu politikaları nasıl açıkladığı üzerinde durulmaktadır. Dersin başlıca konuları: Kurumsal yönetim ve yönetişim; sermaye bütçelemesi; sermaye piyasaları ve sermaye yapısı; borç politikası ve temettü politikası |
3 | 3 | - |
MGMT524 |
Stratejik Yönetim Gelecekte başarılı olabilmek için, yöneticiler piyasalarda geleneksel ve gelişmekte olan rekabetçi avantajı kazanmak ve sürdürmek için gerekli kaynakları ve yetenekleri geliştirmelidirler. Kuruluşların rekabet avantajı geliştirme girişimleri esnasında seçtikleri yollar kendi stratejilerinin özünü oluşturmaktadır. Bu derste verilen okumalar, tartışmalar ve vaka analizleri aracılığıyla stratejik yönetim kavramları tanıtılmakta ve örgütün temel yönü ve hedefleri, çevresi (sosyal, siyasi, teknolojik, ekonomik ve küresel faktörler), endüstri ve piyasa yapısı ve örgütün zayıf ve güçlü yanlarını göz önünde bulundurulmaktadır |
3 | 3 | - |
REQA | Zorunlu Ders | 3 | 3 | - |
MGMT503 |
Yönetim Ekonomisi Bu ders öğrencilere Yönetim Ekonomisi’nintemelprensipleriniveonlarınuygulamalarınıanlatır. Özellikle, Yönetim Ekonomi silgili alandaki teknik (ekonometrik) metodları kullanır ve yönetim ile işletmede karşılaşılan problemleri çözer ve analiz eder |
3 | 3 | - |
MGMT550 |
Uluslararası İşletme Bu ders uluslararası işletmecilik konusunda lisans üstü düzeyinde bir giriş dersidir. Bölgesel ve küresel stratejiler, uluslararası şirketler, uluslararası işletmeleri etkileyen kültürel ve politik etkenler, uluslararası ticaret, uluslararası yatırımlar, uluslararası finans piyasaları gibi uluslararası işletmecilik konularını kapsar. Ders tamamlandığı zaman öğrencilerin yakın tarihte oluştuğu şekliyle küresel iş ortamını ve küresel ekonomik ilişkiler sistemini anlamış olmaları gerekir. |
3 | 3 | - |
MGMT599 |
Dönem Projesi Dönem projesi öğrencilerin mesleki alanlarda edindikleri bilgileri uygulama ve problemlere özgün, gerçekçi, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler getirmelerini sağlayıcı bir çalışmadır. |
- | - | - |