Eğitim Sosyolojisi (EGIT211)
Sosyolojinin temel kavramları: Toplum, sosyal yapı, sosyal olgu, sosyal olay vb.; sosyolojinin öncüleri (İbn-i Haldun, A. Comte, K. Marx, E. Durkheim, M. Weber vd.) ve eğitim görüşleri; temel sosyolojik teoriler (işlevselcilik, yapısalcılık, sembolik etkileşimcilik, çatışma kuramı, eleştirel teori, fenomenoloji ve etnometodoloji) açısından eğitim; toplumsal süreçler (sosyalleşme, sosyal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, sosyal değişme vd.) ve eğitim; toplumsal kurumlar (aile, din, ekonomi, siyaset) ve eğitim; Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi (Ziya Gökalp, İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Nurettin Topçu, Mümtaz Turhan vd.); kültür ve eğitim; sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul.
İlgili Programlar
- Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı (Türkçe)
- Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı (Türkçe)
- Müzik Öğretmenliği Lisans Programı (Türkçe)
- Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı (Türkçe)
- Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı (Türkçe)
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı (Türkçe)
- Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Programı (Türkçe)
- Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Türkçe Tezli)