Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Mezunlarla İletişim ve Kariyer Araştırma Müdürlüğü ile DAÜ’den değerli akademisyenler ve uzmanların organizasyonuyla düzenlenen “6. Uluslararası Kariyer Haftası” etkinlikleri kapsamında DAÜ Eğitim Fakültesi, İbrahim Yıldırım’ı konuk etti.
Türkiye’de Tokat iline bağlı Yeşilyurt’un bir köyünde öğretmenlik yapan İbrahim Yıldırım, matematik dersini soyut halden somut hale getiren projesiyle tanınıyor. Derste öğretilecek soyut kavramları ve işlemleri, öğrencileriyle birlikte ürettiği ahşap, köpük ve plastik malzemeler yoluyla öğrencilerin bizzat yaparak, dokunarak ve yaşayarak öğrenmelerine ortam hazırladığı için 2013 yılında “Eğitimde Yenilikçilik” ödülüne layık görülen İbrahim Yıldırım, öğretmen adayı DAÜ’lü gençlere kendi deneyimlerinden örnekler verdi.
İbrahim Yıldırım konuşmasına, öğretmenlik mesleğinin sorumluluklarının en başında bilgiyi sunmaktan çok bilgiyi bulmayı ve bilgiyi nasıl yorumlayacağını öğrencilere öğretmek gerektiğini vurgulayarak başladı. Günümüz koşullarında sosyal medyanın hayatımızda büyük önem arz ettiğini ve öğretmenlerin sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanabilirken, akıllı tahtaları kullanmakta zorluk çektiklerini, fakat öğrencilerin çok daha kolay bir şekilde kullanabildiklerini gözlemlediğini dile getirdi. Sosyal medyanın yaratmış olduğu yoğun ilgi yüzünden öğretmenlerin bile artık kitap okumadığını, bununla birlikte öğrencilere kitap okutmak için sürekli çaba gösterdiklerini belirten Yıldırım, bu gelişmiş teknoloji çağında öğrencilerin ödev olarak aldığı kitabı okuyup okumadığını nasıl denetleyebileceğimizin bir sorun olduğunu, bu konunun enine boyuna tartışılması gerektiğini söyledi.
‘Somuta dönüştürülmüş işlemler en anlamlı, en akılda kalıcı öğrenme şeklidir’ diyen İbrahim Yıldırım, somut materyaller oluşturup öğrencilerin dokunarak ve oyunlar oluşturarak nasıl daha etkili ve hızlı öğrendiklerinden örnekler verdi. Kendi uyguladığı uygulamalardan örnek vererek, normal şartlarda 6 saatte anlatılabilinen Kurtuluş Savaşı Milli Mücadele dönemini oyunlaştırarak o sürecin anlatımını 1 saatte tamamladıklarını belirtti. Diğer yandan, matematik dersinde de öğrencileri korkutarak veya dersten soğutarak değil, oluşturdukları Matematik Oyun Parkı’yla öğrencilerin farkında bile olmadan hem keyif alarak hem de eğlenerek matematik öğrenebildiklerini vurguladı.
‘Öğrencilerle çalışmanın çok güzel’ olduğunu belirten Yıldırım, onlar gibi düşünmenin önemli bir etken olduğunu söyledi. Öğrencilerin oluşturduğu 50 oyuncağı örnek vererek, doğru yönlendirildiklerinde öğrencilerin yapamayacağı hiçbir şeyin olmadığını belirtti.
Konuşması ilgiyle izlenen İbrahim Yıldırım salondaki öğretmen adayı öğrencilerden gelen soruları da yanıtladı. Söyleşi, Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ülker Vancı Osam’ın İbrahim Yıldırım’a teşekkür plaketi takdimi ile sonlandı.